مواد لازم

نخـود: ۵۰ گرم ( پیمانه)

عـدس: ۵۰ گرم ( پیمانه)

لوبیا چیتی: ۴۵ گرم ( پیمانه)

جو پوسـت کنده: ۲۰۰ گرم

پیاز خلالی خرد شده: دو عدد

قلوهگاه گوسفند با استخوان: ۴۰۰ گرم

برنج: ۸۰ گرم (نصف پیمانه)

سبزی خرد شده شامل(تره، گشنیز، اسفناج و جعفری): ۴۰۰ گرم

نعنا، پیاز و سیر داغ: به میزان لازم

نمک، فلفل، زردچوبه و روغن: به میزان لازم

کشک: دو پیمانه

طرز تهیه آش جو

دستورالعمل پخت آش جو به عنوان پیش خوراک مقوی برای افطاری ماه مبارک رمضان

طرز تهیه

حبوبات و جو را که از ۲۴ ساعت قبل خیس کرده‌ایم، جداگانه در آبکش می‌ریزیم. در قابلمه‌ای مناسب پیازها را با روغن تفت داده تا نرم شود، سپس نخود، جو و گوشت را با ۱۰ پیمانه آب به آن اضافه می‌کنیم و زمانی که آب جوش آمد، حرارت را ملایم می‌کنیم.

وقتی نخود و گوشت نیم پز شد، لوبیاچیتی را اضافه کرده و پس از نیم‌پز شدن لوبیا، عدس و برنج را افزوده و می‌گذاریم تا مواد کاملا بپزد. زردچوبه را در روغن تفت داده، گوشت را از قابلمه آش خارج کرده، استخوان‌های آن را جدا نموده، آن را کاملا می‌کوبیم و به همراه سبزی‌ها و زردچوبه تفت داده شده به آش اضافه می‌کنیم.

دو تا سه قاشق از کشک را برای تزیین کنار گذاشته، مابقی آن را با مقداری آب رقیق کرده و در ۲۰ دقیقه آخر پخت آش به مواد اضافه می‌کنیم. نمک و فلفل را افزوده و پس از چند جوش، آش را در ظرف سرو می‌ریزیم و روی آن را با پیاز، نعنا و سیر داغ، کشک زعفرانی و سفید تزیین می‌کنیم.

نکات

در صورت تمایل میتوانید در هنگام کوبیدن گوشت، نیمی از حبوبات پخته را نیز با گوشت بکوبید و به آش اضافه کنید، در این صورت آش لذیذتر میشود.

خانواده سبز

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه